Lepsza sylwetka na lato? Poznaj 5 metod, które pomogą Ci ją osiągnąć

 w Dobra forma, odchudzanie

Marzy Ci się lepsza sylwetka na lato? Szukasz pomysłów na zredukowanie tkanki tłuszczowej lub zdobycie masy mięśniowej? Oto 5 porad, które pomogą osiągnąć „plażową” sylwetkę.

Kalorie

  1. Poznaj swoje potrzeby
  2. Woda, woda i jeszcze raz woda
  3. Walcz z pokusami
  4. Więcej ruchu
  5. Suplementy diety

Poznaj swoje potrzeby

W zależności od naszego wieku, pracy, aktywności fizycznej, wzrostu i wagi nasze codzienne zapotrzebowanie kaloryczne jest zróżnicowane. Warto poświęcić chwilę i sprawdzić ile energii tak naprawdę musimy dostarczyć naszemu organizmowi, aby funkcjonował on prawidłowo. Znając nasz bilans, jesteśmy w stanie zbudować dzienny jadłospis, którego zadaniem jest dostarczyć nam wszelkich niezbędnych składników odżywczych i zachować pełną kontrolę nad naszą wagą. Gdy chcemy w ciągu kilku tygodni zrzucić kilka kilogramów, to obcinamy dzienne zapotrzebowanie o 200 kalorii natomiast jeżeli naszym celem jest rozbudowa tkanki mięśniowej, to zwiększamy bilans kaloryczny i spożywamy więcej produktów białkowych.

Woda, woda i jeszcze raz woda

To jest najważniejsza zasada każdej diety. Kolorowe trunki kuszą nas oryginalnym smakiem i barwnymi etykietami, czasami nawet obietnicą pobudzenia i zastrzyku energii. Tymczasem są one źródłem pustych kalorii i cukrów, które mają fatalny wpływ na naszą sylwetkę. Kolorowe napoje najlepiej zastąpić wodą, która jest zdrowsza, bardziej naturalna i posiada minerały, które nie tylko są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania naszego ciała, ale też korzystnie wpływają na nasze zdrowie i samopoczucie. Smak wody można urozmaić dodając do niej świeże owoce – truskawki, pomarańczę lub cytrynę.

Walcz z pokusami

Na początek należy wyeliminować ze swojego jadłospisu produkty, które sprzyjają przybieraniu na wadze. Unikajmy fast foodów, słodyczy i słonych przekąsek. Zrezygnujmy też ze smażenia. Wszystkie posiłki powinny być gotowane (najlepiej na parze) lub pieczone w piekarniku. W ostateczności można rozsmarować tłuszcz roślinny pędzelkiem, zamiast wlewać go na patelnię. Należy całkowicie wyeliminować sól i zastąpić ją przyprawami i ziołami, które wspomagają metabolizm. Takie działanie mają między innymi pieprz cayenne, anyż, bazylia, cząber, cynamon oraz ostra papryka.

Więcej ruchu

Sama dieta nie przyniesie upragnionych efektów, jeżeli nie połączymy jej z większym wysiłkiem fizycznym. Tutaj nie musimy od razu kupować karnetu na siłownię i katować się morderczymi treningami. Jeżeli dojeżdżasz do pracy autobusem lub tramwajem wysiądźmy 2 przystanki wcześniej i resztę trasy pokonaj na piechotę. W niedzielę zapowiadają słoneczną pogodę, wybierz się na krotką wycieczkę rowerową lub dłuższy spacer. Wystarczą drobne zmiany w naszej codziennej rutynie i już po kilku tygodniach zauważymy wyraźne efekty.

Suplementy diety

Wsparciem dla naszej walki o lepszą sylwetkę są suplementy diety, które mogą pomóc w pozbyciu się przed latem kilku nadmiernych kilogramów. Wybierajmy je jednak z głową i dostosujmy do przyczyny nadwagi. Osoby, którym trudno jest ograniczyć jedzenie ze względu na nadmierny apetyt, powinny sięgnąć po preparaty redukujące łaknienie. W przypadku problemów z przemianą materii potrzebne są przede wszystkim preparaty usprawniające metabolizm. Przed treningiem sportowym można zastosować suplementy przyśpieszające spalanie tkanki tłuszczowej. Natomiast osoby borykające się z nadciśnieniem, powinni wybierać suplementy, które nie zawierają takich składników jak kofeina.

Autor: Grzegorz Śpiewak

Zachęcamy również do zadawania pytań i komentowania na forum.

Polecane wpisy
Komentarze
  • Magdalena
    Odpowiedz

    Kiedy nadeszło lato, chyba jak większość kobiet, sama postanowiłam zadbać nieco o moją kondycję i o moje ciało. Ściągnęłam sobie aplikację na telefon z różnymi ćwiczeniami rozpisanymi na 30 dni także codziennie moje ciało dostaje dawkę zdrowego ruchu. Faktem jest, że zaczęłam mniej pić soków kupnych, gotuję często kompoty owocowe lub tak jak piszesz – piję wodę z liściem mięty i cytryną. Nie pragnę schudnąć ale chcę poprawić swoje zdrowie, kondycję i sylwetkę. Mam nadzieję, że po dwóch miesiącach zobaczę efekty mojej ciężkiej pracy. Co do suplementów, stosuję jedynie naturalne produkty głównie z zielonym jęczmieniem i spiruliną.

Zostaw komentarz

Start typing and press Enter to search