Poranny trening to Twój zwyczaj? Świetnie! Oto 7 zalet porannej aktywności fizycznej

 w ćwiczenia, Dobra forma

Część ludzi ćwiczy skoro świt i czerpie z tego wielką przyjemność. Jednak dla większości myśl o wczesnej pobudce jest paraliżująca. Sprawdźmy zatem, jakie zalety ma poranna aktywność fizyczna i czy naprawdę poranny trening może być źródłem szczęścia.

Pusta siłownia

  1. Więcej energii na cały dzień
  2. Lepszy metabolizm
  3. Zdrowe zmiany
  4. Brak spadków mocy
  5. Więcej czasu
  6. Lepsza motywacja i brak wymówek
  7. Dostosuj trening do swoich możliwości

Więcej energii na cały dzień

Przychodząc rano na siłownię jesteśmy wypoczęci, a nasz organizm jest zregenerowany. Pozwala nam to lepiej skoncentrować się na założeniach treningu i efektywniej przeprowadzić ćwiczenia. Dodatkowo aktywność fizyczna przeciwdziała zmęczeniu i apatii oraz podnosi poziom hormonów odpowiedzialnych za dobre samopoczucie. Warto zatem rozważyć poranny trening, który pozwoli nam uniknąć przysłowiowego „wstawania lewą nogą” i pozwoli lepiej skupić się na późniejszych obowiązkach.

Lepszy metabolizm

Zarówno w czasie treningu popołudniowego, jak i porannego spalamy kalorie. Zdecydowanie lepiej jednak jest mieć „podkręcony” metabolizm w ciągu dnia niż w nocy, kiedy śpimy. Dodatkowo przed śniadaniem nasz poziom glikogenu w mięśniach i wątrobie jest o wiele niższy niż po kilku posiłkach. A to powoduje, że podczas treningu organizm zaczyna spalać zmagazynowany tłuszcz szybciej — nawet 20 minut wcześniej niż w czasie ćwiczeń w późniejszych godzinach!

Zdrowe zmiany

Poranne ćwiczenia połączone ze zdrową i regularną dietą wpływają pozytywnie na nasze nawyki żywieniowe. Dzięki takiemu połączeniu w ciągu dnia odczuwamy mniejszy apetyt i wybieramy bardziej zdrowe i mniej kaloryczne posiłki. Wiedząc, że rano udało nam spalić ok. 500 kcal, będziemy starali się unikać śmieciowego jedzenia, aby nasz wysiłek nie poszedł na marne. Tu pamiętajmy, iż po intensywnych ćwiczeniach musimy zjeść dobre, pełnowartościowe śniadanie z zawartością białka i produktów pełnoziarnistych. Ten „rygor” w dłuższej perspektywie prowadzi do stałych i pozytywnych zmian w żywieniu – więcej informacji na temat wyrobienia zdrowych nawyków żywieniowych przeczytasz tutaj.

Brak spadków mocy

Ćwiczenia przed śniadaniem są źródłem energii i pobudzenia na cały dzień. Jeżeli chcemy ograniczyć ilość pitej kawy lub często sięgamy po napoje energetyczne, aby utrzymać koncentrację i pobudzić nasz organizm, to naszym wybawieniem są poranne ćwiczenia. Półgodziny trening da nam taki przypływ energii, że nie będziemy już musieli pobudzać się dodatkowo kofeiną lub innymi dopalaczami.

Więcej czasu

W Polsce obecnie panuje prawdziwe BOOM na zdrowy i sportowy tryb życia. Otwiera się coraz więcej siłowni, które przyciągają setki chętnych zwłaszcza w godzinach popołudniowych. Szczególnie jest to odczuwalne, gdy kilka osób wykonuje te same ćwiczenia i czeka w kolejce do jednego urządzenia. A wystarczy tylko nastawić budzik godzinę wcześniej i zaplanować swój trening w godzinach porannych, aby nie tracić niepotrzebnie czasu. Pozwoli to nam uniknąć długich kolejek i tłumów, a trening, który wcześniej zajmował nam 60 minut, będziemy w stanie wykonać w pół godziny.

Lepsza motywacja i brak wymówek

W przeciwieństwie do popołudniowego treningu, kiedy o wiele łatwiej jest nam znaleźć wymówkę i odpuścić wizytę na siłowni , trudniej jest ją nam wymyślić rano. Tak naprawdę jedyną barierą, której musimy stawić czoła, jest chęć wyłączenia budzika. Nasz organizm już po trzech tygodniach przestawi się na poranne funkcjonowanie i nie będziemy mieli najmniejszych problemów ze wstawaniem. Zwiększy to też naszą motywację, gdy już po kilku tygodniach zauważymy wyraźne pozytywne zmiany w naszym organizmie.

Dostosuj trening do swoich możliwości

Nie wszyscy mamy rano czas, aby zdążyć z porannym treningiem – trzeba wyprawić dzieci do szkoły lub siłownia, do której uczęszczamy jest otwarta w późniejszych godzinach. Jeżeli jednak chcemy wprowadzić do naszego życia pozytywne zmiany i zacząć ćwiczyć rano wystarczy… wsiąść na rower. Niezależność od komunikacji miejskiej, szybkość w dotarciu do celu, możliwość uniknięcia długich korków oraz poprawa kondycji fizycznej – to tylko kilka zalet jednośladowego środka transportu. Rower to doskonałe narzędzie do porannego treningu, które pozwala nam nie tylko zaoszczędzić czas i pieniądze, ale da nam zastrzyk energii na cały dzień.

Pamiętaj, że trening to nie wszystko i warto też zadbać o właściwą dietę. Aby doprowadzić ciało do znakomitej formy skorzystaj ze zdrowej i zbilansowanej diety kierowanej do osób uprawiających sport- Dieta dla aktywnych Gym Break

Autor: Grzegorz Śpiewak

Zachęcamy również do zadawania pytań i komentowania na forum.

Polecane wpisy

Zostaw komentarz

Start typing and press Enter to search