Przyprawy ułatwiające odchudzanie- dzięki nim zachowasz smukłą sylwetkę

 w Dobra forma, odchudzanie

Jak wskazują ostatnie badania, przyprawy nie tylko wpływają na smak naszych domowych posiłków, ale mogą być także kluczem do szybszej utraty zbędnych kilogramów. Poniżej przedstawiamy listę kuchennych aromatów, których stosowanie przyspieszy efekty diety i wzbogaci smak naszych dań. Poznaj przyprawy ułatwiające odchudzanie i zacznij ich używać w swojej kuchni. 

color-1028713_1920

  1. Czarny pieprz
  2. Kminek
  3. Kurkuma
  4. Ostra papryczka chili
  5. Cynamon
  6. Imbir
  7. Musztarda

Czarny pieprz

Wpływa on na podwyższenie temperatury ciała, zwiększenie metabolizmu i procesu przemiany materii. Znajdujące się w ziarenkach suszonych pieprzu czarnego, piperyny ograniczają tworzenie nowych komórek tłuszczowych. Dodatkowo pieprz wpływa na ułatwienie trawienia, przyspieszając proces wytworzenia kwasu solnego, który jest konieczny do trawienia białek i innych produktów znajdujących się w żołądku. Pozwala skutecznie unikać niestrawności lub biegunki. Posiada też właściwości przeciwutleniające i przeciwbakteryjne. Najlepiej używać świeżo zmielonego pieprzu i posypywać nim potrawy już po obróbce termicznej – dzięki temu nie straci on swoich bogatych właściwości, które zazwyczaj giną w wysokiej temperaturze.

Kminek

Jest jedną z najczęściej stosowanych w polskiej kuchni przypraw. Dzięki swoim właściwościom pobudza trawienie, spala tkankę tłuszczową, a nawet… odświeża oddech. Z uwagi na pozytywny wpływ na układ trawienny człowieka kminek zwyczajny polecany jest wszystkim tym, którzy dbają o swoją formę i pragną zrzucić kilka zbędnych kilogramów. Jak pokazały badania, prowadzone pod okiem ekspertów na Irańskim Uniwersytecie Medycznym Shahid Sadoughi, kminek zwyczajny dodawany do potraw i spożywany przynajmniej raz dziennie, pozwala na szybką redukcję wagi i zmniejszenie cholesterolu.

Kurkuma

Kurkumę można dodawać do potraw wszelakiego rodzaju —słodkich, gorzkich, bądź słonych. Przez wzgląd na jej właściwości wspomagające odchudzanie fakt, że możemy dosypać ją niemal wszędzie, czyni z niej przyprawę doskonałą. Ten żółto proszek przyspiesza metabolizm i poprawia trawienie. Najważniejszą zaletą kurkumy dla osób na diecie jest fakt, iż podobnie jak czarny pieprz ogranicza ona rozwój komórek tłuszczowych oraz wspiera ich apoptozę — czyli proces ich umierania.

Ostra papryczka chili

Papryka chili jest najlepszym źródłem witaminy C ze wszystkich warzyw – już 7 g papryki pokrywa dzienne jej zapotrzebowanie. Dodatkowo zawarta w niej kapsaicyna nie tylko decyduje o ostrości, ale pobudza żołądek do produkcji kwasów trawiennych, przyspieszając metabolizm i przemianę materii. Nawet jej mała szczypta potrafi dodać energii i poprawić samopoczucie. Jej działanie utrzymuje się nawet do 30 minut. Jeżeli nie przepadamy za pikantnymi potrawami, ostry smak chili możemy złagodzić natką kolendry lub pietruszki.

Cynamon

Cynamon to nie tylko idealny składnik deserów, ale i doskonale nadaje się do herbaty, kawy, napojów mlecznych i mięsa a nawet dań mięsnych. Jest też dobrym sprzymierzeńcem osób odchudzających się, gdyż przyspiesza proces trawienia i reguluje pracę nerek, a także wspomaga prawidłową przemianę materii. Wszystko dlatego, że organizm zużywa dużo energii, aby go strawić. Dodatkowo przyprawa zawiera błonnik, który zwiększa uczucie sytości przy spożywaniu mniejszych porcji. Pęczniejąc w żołądku wiąże wodę, opóźniając moment, w którym pożywienie go opuszcza, co zmniejsza uczucie głodu.

Imbir

Gingerol i zingibain, czyli aktywne składniki imbiru, działają niemal dokładnie tak samo, jak kapsaicyna (substancja odpowiedzialna za ostry smak) zawarta w ostrych papryczkach. Sprawiają, iż wzrasta temperatura ciała, a organizm zużywa więcej kalorii, co pomaga schudnąć. Imbir przyspiesza przemianę materii i zwiększa termogenezę. Zarówno świeży, jak i sproszkowany, ułatwia trawienie, a zawarty w nim olejek pobudza wydzielanie soków żołądkowych, działając rozkurczowo.

Musztarda

Substancje zawarte w musztardzie mogą wspomagać trawienie oraz działać przeciwbakteryjnie, a obecny w niej kwas octowy może wręcz wspomagać redukcję nadmiernej masy ciała. W ostatnim czasie jednak szczególną uwagę naukowców zwróciły związki naturalnie występujące w ziarnach gorczycy zwane homobrassinolidami. W przeprowadzonych badaniach stwierdzono ich właściwości antyoksydacyjne, przeciwcukrzycowe i… anaboliczne! Oczywiście wyniki tego typu badań nie stanowią wyroczni w kwestii wpływu żadnych substancji na organizm ludzki, ale z pewnością intrygują i zachęcają do sięgania po musztardę.

Autor: Grzegorz Śpiewak

Zachęcamy również do zadawania pytań i komentowania na forum.

Polecane wpisy

Zostaw komentarz

Start typing and press Enter to search